Przejdź do arkusza danych technicznych Cloud DBaaS, dla którego chcesz zarządzać bazami danych, klikając „
ZARZĄDZAJ”.
Kliknij w „
Użytkownicy i bazy danych” pod nazwą usługi
Czynności, które możesz wykonać dla bazy danych zależą od tego, czy zasoby są współdzielone, czy dedykowane.
Bazy danych |
Współdzielone zasoby |
Dedykowane zasoby |
Kopia zapasowa bazy danych (na żądanie) |
|
|
Kopia zapasowa wszystkich baz (na żądanie) |
|
|
Tworzene bazy danych |
|
|
Przypisanie użytkownika do bazy danych |
|
|
Edycja profilu użytkownika bazy danych |
|
|
Usunięcie użytkownika z bazy danych |
|
|
Usunięcie bazy danych |
|
|
Czynności, które możesz wykonać dla bazy danych zależą od statusu Cloud DBaaS.
Bazy danych |
Aktywny |
Ograniczony |
Nieaktywny |
Manualny backup bazy danych |
|
|
|
Tworzenie bazy danych* |
|
|
|
Przypisanie użytkownika do bazy * |
|
|
|
Edycja profilu użytkownika bazy * |
|
|
|
Usunięcie użytkownika z bazy * |
|
|
|
Usunięcie bazy danych * |
|
|
|
* tylko dla Cloud DBaas z dedykowanymi zasobami |
Aby wykonać manualną kopię zapasową bazy danych:
- W obszarze „Bazy danych” znajdź bazę danych, której kopię zapasową chcesz utworzyć, najedź myszą na przycisk „AKCJE” obok niej i wybierz „Utwórz kopię zapasową bazy danych”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Rozpocznij tworzenie kopii zapasowej bazy danych”, zawierające nazwę i rozmiar bazy danych oraz koszt kopii zapasowej.
- Kliknij „TAK, UTWÓRZ KOPIĘ ZAPASOWĄ BAZY DANYCH”, aby zakończyć.
- Podczas tworzenia kopii zapasowej po prawej stronie bazy danych zamiast przycisku „AKCJE” pojawi się komunikat „Tworzenie kopii zapasowej”.
- Utworzona kopia zapasowa zostanie wyświetlona w sekcji „Kopie zapasowe” jako „Na żądanie”.
TWORZENIE KOPII ZAPASOWYCH WSZYSTKICH BAZ DANYCH (tylko dla Cloud DBaaS z dedykowanymi zasobami)
Na początku obszaru „Bazy danych” znajduje się przycisk „KOPIUJ WSZYSTKIE BAZY”, który umożliwia tworzenie ręcznej kopii zapasowej dla każdej bazy danych.
Aby utworzyć bazę danych:
- Na początku obszaru „Bazy danych” kliknij „UTWÓRZ BAZĘ DANYCH”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Utwórz bazę danych”, w którym zostaniesz poproszony o nadanie nowej bazie danych nazwy.
- Kliknij „OK, UTWÓRZ BAZĘ DANYCH”, aby zakończyć.
- Nowa baza danych pojawi się na liście w obszarze „Bazy danych”.
Pamiętaj, że jeśli usługa ma status „
Ograniczony” lub "
Nieaktywny", nie możesz tworzyć nowych baz danych.
Aby przypisać użytkownika do bazy danych:
- W obszarze „Bazy danych” znajdź bazę danych, do której chcesz przypisać użytkownika, najedź myszką na znajdujący się obok niej przycisk „AKCJE” i wybierz „Zarządzaj użytkownikami”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Zarządzaj użytkownikami bazy danych”, zawierające listę użytkowników już przypisanych do bazy danych.
- Kliknij „DODAJ UŻYTKOWNIKA”.
- Pojawi się nowy wiersz, w którym możesz wybrać użytkownika do przypisania do bazy danych i jego uprawnienia.
- Wybierz jednego z użytkowników dostępnych w menu rozwijanym, aby przypisać jego profil (uprawnienia).
- Kliknij „ZAPISZ”.
- Pojawi się komunikat potwierdzający. Kliknij „POTWIERDŹ”, aby zakończyć.
Jeśli istnieje baza danych bez żadnych użytkowników, możesz przypisać do niej jednego lub więcej użytkowników w sekcji „
przypisz użytkownika” w odpowiednim wierszu pod „
PRZYPISOWANI UŻYTKOWNICY”.
Przynajmniej jeden użytkownik z profilem "
Lite Admin" musi być przypisany do bazy danych.
Aby edytować profil użytkownika bazy danych:
- W obszarze „Bazy danych” znajdź bazę danych z użytkownikiem, którego profil chcesz edytować, najedź myszką na znajdujący się obok niej przycisk „AKCJE” i wybierz „Zarządzaj użytkownikami”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Zarządzaj użytkownikami bazy danych” zawierające listę użytkowników podłączonych do bazy danych.
- Znajdź użytkownika, którego szukasz i edytuj jego profil w kolumnie „ZEZWOLENIA”.
- Kliknij „ZAPISZ”.
- Pojawi się komunikat potwierdzający. Kliknij „POTWIERDŹ”, aby zakończyć..
Przynajmniej jeden użytkownik z profilem "
Lite Admin" musi być przypisany do bazy danych.
Aby usunąć użytkownika z bazy danych:
- W obszarze „Bazy danych” znajdź bazę danych, którą chcesz usunąć, najedź myszą na przycisk „AKCJE” obok niej i wybierz „Usuń bazę danych”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Zarządzaj użytkownikami bazy danych” zawierające listę użytkowników podłączonych do bazy danych.
- Znajdź użytkownika, którego chcesz usunąć i kliknij znajdujący się obok niego przycisk „USUŃ”.
Przynajmniej jeden użytkownik z profilem "
Lite Admin" musi być przypisany do bazy danych.
Aby usunąć bazę danych:
- W obszarze „Bazy danych” znajdź bazę danych, którą chcesz usunąć, najedź myszą na przycisk „AKCJE” obok niej i wybierz „Usuń bazę danych”.
- Pojawi się wyskakujące okno „Potwierdź, że chcesz usunąć bazę danych”, w którym zostaniesz poproszony o potwierdzenie, że chcesz kontynuować.
- Kliknij „OK, USUŃ”, aby zakończyć.
Usunięcie bazy danych nie powoduje usunięcia kopii zapasowych:
- automatyczne kopie zapasowe będą przechowywane przez kolejne 7 dni
- ręczne kopie zapasowe (na żądanie) nie zostaną usunięte, chyba że zostaną usunięte ręcznie, a ich koszt będzie nadal obliczany w przeliczeniu na godzinę za GB.