Usługi VPS, PRO oraz Private Cloud umożliwiają nieodwracalne usunięcie zawartości maszyn za pomocą wyczyszczenia dysku w środowisku Aruba Cloud. Procedura opisana poniżej jest nieodwracalna i powinna zostać wprowadzona w życie jedynie w celu całkowitego usunięcia maszyn wirtualnych. W tym celu należy wykonać następujące kroki:
- Usuń wszelkie Snapshoty z systemu poprzez Panel Kontrolny Cloud.
- Zainstaluj oprogramowanie do czyszczenia dysku, które pozwoli maszynie na reboot w trybie wymazywania danych.
- Uruchom maszynę ponownie i rozpocznij proces wymazywania danych. Proces może zająć dłuższą chwilę, zależnie od rodzaju przeprowadzanej operacji oraz rozmiaru wirtualnych dysków podłączonych do maszyny.
Wykonanie kroku 3 oznacza całkowitą utratę dostępu do danych. Odzyskanie danych nie będzie możliwe nawet przez techników Aruba Cloud.
- Po zakończeniu operacji wymazywania danych, usuń maszynę z poziomu Panelu Kontrolnego Aruba Cloud lub vCloud Director Control Panel.
Poniżej znajduje się przykład wykorzystania dwóch rodzajów oprogramowania, służącego do wymazywania danych z dysku.
W przykładzie wykorzystane zostały:
- EasyBCD w środowisku Windows, które pozwala na wprowadzenie opcjonalnego oprogramowania do bootloader.
- DBAN, które pozwala na wykonanie wymazywania danych.
Kroki wymagane do przeprowadzenia operacji:
- Pobierz oprogramowanie EasyBCD.
- Uruchom EasyBCD.
- Wybierz ISO, a następnie przejdź do wyboru ISO DBAN.
- Oprogramowanie rozpocznie analizę dysku, a następnie proces instalacji.
- Zapisz, zamknij program i uruchom ponownie maszynę.
- W czasie rebootu, skorzystaj z "Konsoli Odzyskiwania" i wybierz "DBAN".
- Wciśnij "ENTER" w celu uruchomienia DBAN.
- Kontynuuj w trybie interaktywnym. Dane znajdujące się na dysku zostaną nieodwracalnie usunięte po zakończeniu operacji.