Jest to strategia, którą firma realizuje w następstwie problemów technicznych lub zdarzeń naturalnych, które mogą spowodować uszkodzenie struktury fizycznej i organizacyjnej. Planu Disaster Recovery przewiduje procedurę w celu przywrócenia wszystkich funkcji niezbędnych do zapewnienia świadczenia usług w najszybszy i najbardziej kompletny sposób.
Polityka "
Disaster Recovery" (Plan Awaryjny) ma na celu ograniczenie czasu niedostępności spowodowanego zdarzeniami technicznymi lub naturalnymi, które mogą spowodować uszkodzenie struktury fizycznej i organizacyjnej.
Przy formułowaniu Plan Awaryjnego muszą być określone dwa parametry:
- RPO - z ang.: Recovery Point Objective. Reprezentuje maksymalny czas jaki upłynął pomiędzy utworzeniem danego punktu przywracania a jego przywróceniem. Oznacza maksymalny czas utraty danych systemu w przypadku awarii. Im parametr jest wyższy, tym większa ilość danych zostanie utracona.
- RTO - z ang.: Recovery Time Objective. Reprezentuje maksymalny czas jaki w razie potrzeby zajmie przywrócenie usług do normalnego stanu.
We Aruba Cloud, bezpieczeństwo Twoich danych jest gwarantowane poprzez całkowicie redundantną i synchroniczną replikację środowiska Cloud: ułatwia to wszystkim użytkownikom realizować politykę Plan Awaryjnego w niemal automatyczny i bardzo opłacalny sposób, ponieważ jest to wliczone w cenę poszczególnych maszyn wirtualnych.
Aruba Cloud oferuje najlepsze warunki pod względem niezawodności i bezpieczeństwa przy absolutnym minimum kosztów. Jednakże, jeśli z jakiegokolwiek powodu nie jest to dla Ciebie wystarczające, możesz utworzyć i aktywować, całkowicie niezależnie, swoją infrastrukturę Aruba Cloud która całkowicie będzie spełniać Twoją politykę Disaster Recovery. Kolejna gwarancja bezpieczeństwa Twoich danych może pochodzić z możliwości jaką oferuje Aruba Cloud, a mianowicie możliwości aktywacji infrastruktury w kilku Datacenter znajdujących się w różnych lokalizacjach, faktycznie zlokalizowanych we Włoszech oraz innych krajach Europy.