UWAGA: W przypadku nowej wersji usługi Cloud Backup, NALEŻY sprecyzować HASŁO szyfrowania w czasie tworzenia JOB. Hasło to jest niezbędne do przywrócenia backupu (częściowego i całościowego). Sugerujemy więc, aby użytkownicy zapisali hasło przypisane do JOB w bezpiecznym miejscu, gdyż nie ma możliwości przywrócenia go.
Tworzenie zadania (Job) na serwerze Windows
Postępuj zgodnie z instrukcją:
- Idź do panelu zarządzania usługą backup.
- Wybierz sekcję "Computers".
- Kliknij serwer, dla którego chcesz dodać zadanie.
- Otworzy się strona podobna do poniższej.
- Z listy "Select Job Task", która znajduje się po prawej wybierz "Create New Local System Job",
- Otworzy się okno "Create New Job".
- W "Encryption Settings" wybierz "None".
UWAGA: należy wybrać, aby korzystać z szyfrowanej usługi, dla hasła do backupu sugerujemy korzystanie ze znaków alfanumerycznych oraz znaków specjalnych !&%/=?^#_-.,;:<>@
- Wprowadź nazwę (Enter) oraz opis (Description).
- W oknie zatytułowanym "Select files and Folders for Backup" wybierz pliki i/lub katalogi ze ścieżki "C:\", dla których chcesz utworzyć backup i zatwierdź je korzystając z przycisku "Include".
- Wybrane pliki i/lub foldery wyświetlą się w sekcji "Backup Set" po prawej stronie.
- W przypadku plików, jedyną dostępną opcją jest usuwanie uch używając ikony "Delete".
- W przypadku katalogów możesz określić ustawienia:
- Folder Filter: pozwala na określenie jednej lub kilku nazw (nawet częściwoych nazw) dla dołączonych katalogów;
- Files Filter: pozwala na dołączenie określonych plików poprzez wprowadzenie nazwy (nawet częściowej) lub rozszerzenia;
- Recursive: jeśli aktywne, dołącza wszystkie istniejące pliki i katalogi;
Operacja musi być powtórzona dla każdego wybranego katalogu i potwierdzamy ją po kolei ikoną "Cancel Edit".
Możesz potwierdzić ustawienia dla wszystkich katalogów klikając na "Apply Now".
- Zadanie jest gotowe do zapisania.
- Kliknij "Create Job" aby zakończyć operację.
- Otworzy się okno "View / Add Schedule", w którym możesz zapisać ustawienia harmonogramu. Możliwe jest potwierdzenie prekonfigurowanych ustawień lub ich zmiana.
Po stworzeniu zadania system je uruchomi, zgodnie z ustawieniami harmonogramu.
Tworzenie zadania (Job) na serwerze Linux
Postępuj zgodnie z instrukcją:
- Idź do panelu zarządzania usługą backup.
- Wybierz sekcję "Computers".
- Kliknij serwer, dla którego chcesz dodać zadanie.
- Otworzy się strona podobna do poniższej.
- Z listy "Select Job Task", która znajduje się po prawej wybierz "Create New Local System Job",
- Otworzy się okno "Create New Job".
- W "Encryption Settings" wybierz "None".
- Wprowadź nazwę (Enter) oraz opis (Description).
- W oknie zatytułowanym "Select files and Folders for Backup" wybierz pliki i/lub z "/", dla których chcesz utworzyć backup i zatwierdź je korzystając z przycisku "Include".
- Wybrane pliki i/lub foldery wyświetlą się w sekcji "Backup Set" po prawej stronie.
- W przypadku plików, jedyną dostępną opcją jest usuwanie uch używając ikony "Delete".
- W przypadku katalogów możesz określić ustawienia:
- Folder Filter: pozwala na określenie jednej lub kilku nazw (nawet częściwoych nazw) dla dołączonych katalogów;
- Files Filter: pozwala na dołączenie określonych plików poprzez wprowadzenie nazwy (nawet częściowej) lub rozszerzenia;
- Recursive: jeśli aktywne, dołącza wszystkie istniejące pliki i katalogi;
Operacja musi być powtórzona dla każdego wybranego katalogu i potwierdzamy ją po kolei ikoną "Cancel Edit".
Możesz potwierdzić ustawienia dla wszystkich katalogów klikając na "Apply Now".
- Zadanie jest gotowe do zapisania.
- Kliknij "Create Job" aby zakończyć operację.
- Otworzy się okno "View / Add Schedule", w którym możesz zapisać ustawienia harmonogramu. Możliwe jest potwierdzenie prekonfigurowanych ustawień lub ich zmiana.
Po stworzeniu zadania system je uruchomi, zgodnie z ustawieniami harmonogramu.