Zaloguj się do strefy Zarządzania Użytkownikami
Zarządzanie użytkownikami jest dostępne jedynie dla Virtual Private Cloud w wersji 2.0.
Wykonaj poniższe kroki, aby przejść do sekcji zarządzania użytkownikami:
- zaloguj się do Panelu Kontrolnego;
- z menu VIRTUAL PRIVATE CLOUD wybierz Virtual Private Cloud > Zarządzanie;
- w skecji Zarządzanie znajdź Virtual Private Cloud, dla którego chcesz skonfigurować użytkownika, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
- wybierz Zarządzaj z listy opcji;
- zostaniesz przeniesiony na stronę szczegółów Virtual Private Cloud;
- wybierz Zarządzaj użytkownikami pod nazwą usługi;
- z tego poziomu możesz:
- stworzyć użytkownika;
- zresetować hasło użytkownika;
- aktywować użytkownikowi weryfikację dwuskładnikową;
- usunąć użytkownika.
Tworzenie użytkownika
Aby skorzystać z usługi Virtual Private Cloud i uzyskać dostęp do VMware Cloud Director, wymagane jest stworzenie użytkownika.
Wykonaj poniższe kroki, aby stworzyć użytkownika:
- w sekcji Zarządzanie użytkownikami kliknij STWÓRZ NOWEGO UŻYTKOWNIKA;
- pojawi się okienko Tworzenie nowego użytkownika, w którym należy podać następujące dane:
- Nazwa użytkownika - nazwa użytkownika w formacie (użytkownik-virtualprivatecloudname.dc) jest wymagana w celu logowania do VMware Cloud Director;
- E-mail - adres e-mail tworzonego użytkownika;
- Hasło - hasło jest wymagane do zalogowania do VMware Cloud Director;
- kliknij STWÓRZ NOWEGO UŻYTKOWNIKA, aby zakończyć proces;
- profil nowego użytkownika pojawi się na liście w sekcji Zarządzania użytkownikami.
Resetowanie hasła użytkownika
Wykonaj poniższe kroki, aby zresetować hasło użytkownika:
- w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz zresetować hasło, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
- wybierz Reset hasła z listy dostępnych opcji;
- pojawi się okienko Prośba o reset hasła, w którym pole Adresu e-mail będzie automatycznie wypełnione adresem przypisanym w czasie tworzenia użytkownika;
- kliknij ŻĄDANIE, aby kontynuować;
- system wyśle do użytkownika wiadomość e-mail z linkiem do resetu hasła.
Link z przesłanej wiadomości będzie aktywny przez 5 minut. Można z niego skrzystać tylko raz.
Aktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA) dla użytkownika
Wykonaj poniższe kroki, aby aktywować weryfikację dwuskładnikową dla użytkownika:
- w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz aktywować weryfikację dwuskładnikową;
- kliknij AKTYWUJ 2FA;
- w sekcji Weryfikacja dwuskładnikowa znajdziesz instrukcję aktywacji.
Weryfikacja dwuskładnikowa może zostać dezaktywowana w dowolnym momencie.
Dezaktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA) dla użytkownika
Wykonaj poniższe kroki, aby dezaktywować weryfikację dwuskładnikową dla użytkownika:
- w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz dezaktywować weryfikację dwuskładnikową;
- kliknij DEZAKTYWUJ 2FA;
- pojawi się okienko Dezaktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA);
- kliknij DEZAKTYWUJ 2FA, aby zakończyć proces.
Usunięcie użytkownika
Wykonaj poniższe kroki, aby usunąć użytkownika:
- w skecji Zarządzanie użytkownikami znajdź użytkownika, którego chcesz usunąć, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
- wybierz Usuń z listy dostępnych opcji;
- pojawi się okienko Usuń użytkownika;
- kliknij USUŃ UŻYTKOWNIKA, aby zakończyć proces.