1.3 Zarządzanie użytkownikami

Zaloguj się do strefy Zarządzania Użytkownikami

Zarządzanie użytkownikami jest dostępne jedynie dla Virtual Private Cloud w wersji 2.0.

Wykonaj poniższe kroki, aby przejść do sekcji zarządzania użytkownikami:
  • zaloguj się do Panelu Kontrolnego;
  • z menu VIRTUAL PRIVATE CLOUD wybierz Virtual Private Cloud > Zarządzanie;
  • w skecji Zarządzanie znajdź Virtual Private Cloud, dla którego chcesz skonfigurować użytkownika, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
  • wybierz Zarządzaj z listy opcji;
  • zostaniesz przeniesiony na stronę szczegółów Virtual Private Cloud;
  • wybierz Zarządzaj użytkownikami pod nazwą usługi;
  • z tego poziomu możesz:
    • stworzyć użytkownika;
    • zresetować hasło użytkownika;
    • aktywować użytkownikowi weryfikację dwuskładnikową;
    • usunąć użytkownika.

Tworzenie użytkownika

Aby skorzystać z usługi Virtual Private Cloud i uzyskać dostęp do VMware Cloud Director, wymagane jest stworzenie użytkownika.

Wykonaj poniższe kroki, aby stworzyć użytkownika:
  • w sekcji Zarządzanie użytkownikami kliknij STWÓRZ NOWEGO UŻYTKOWNIKA;
  • pojawi się okienko Tworzenie nowego użytkownika, w którym należy podać następujące dane:
    • Nazwa użytkownika - nazwa użytkownika w formacie (użytkownik-virtualprivatecloudname.dc) jest wymagana w celu logowania do VMware Cloud Director;
    • E-mail - adres e-mail tworzonego użytkownika;
    • Hasło - hasło jest wymagane do zalogowania do VMware Cloud Director;
  • kliknij STWÓRZ NOWEGO UŻYTKOWNIKA, aby zakończyć proces;
  • profil nowego użytkownika pojawi się na liście w sekcji Zarządzania użytkownikami.

Resetowanie hasła użytkownika

Wykonaj poniższe kroki, aby zresetować hasło użytkownika:
  • w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz zresetować hasło, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
  • wybierz Reset hasła z listy dostępnych opcji;
  • pojawi się okienko Prośba o reset hasła, w którym pole Adresu e-mail będzie automatycznie wypełnione adresem przypisanym w czasie tworzenia użytkownika;
    • kliknij ŻĄDANIE, aby kontynuować;
  • system wyśle do użytkownika wiadomość e-mail z linkiem do resetu hasła.
Link z przesłanej wiadomości będzie aktywny przez 5 minut. Można z niego skrzystać tylko raz.

Aktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA) dla użytkownika

Wykonaj poniższe kroki, aby aktywować weryfikację dwuskładnikową dla użytkownika:
  • w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz aktywować weryfikację dwuskładnikową;
  • kliknij AKTYWUJ 2FA;
  • w sekcji Weryfikacja dwuskładnikowa znajdziesz instrukcję aktywacji.
Weryfikacja dwuskładnikowa może zostać dezaktywowana w dowolnym momencie.

Dezaktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA) dla użytkownika

Wykonaj poniższe kroki, aby dezaktywować weryfikację dwuskładnikową dla użytkownika:
  • w sekcji Zarządzania użytkownikami znajdź użytkownika, dla którego chcesz dezaktywować weryfikację dwuskładnikową;
  • kliknij DEZAKTYWUJ 2FA;
  • pojawi się okienko Dezaktywacja weryfikacji dwuskładnikowej (2FA);
  • kliknij DEZAKTYWUJ 2FA, aby zakończyć proces.

Usunięcie użytkownika

Wykonaj poniższe kroki, aby usunąć użytkownika:
  • w skecji Zarządzanie użytkownikami znajdź użytkownika, którego chcesz usunąć, a następnie kliknij ikonę trzech kropek na końcu wiersza;
  • wybierz Usuń z listy dostępnych opcji;
  • pojawi się okienko Usuń użytkownika;
  • kliknij USUŃ UŻYTKOWNIKA, aby zakończyć proces.